Hoe kan ik mijn vaatwasser op afstand bedienen (Remote Control)?

Om een vaatwasser op afstand te bedienen met de ConnectLife™ app, moet je van tevoren de ‘Op afstand’ modus op het apparaat starten. Dit wordt ook wel de ‘Remote Control’ genoemd.

 

Voordat je begint

Zorg er eerst voor dat je de ConnectLife™ app hebt geïnstalleerd op een smartphone/tablet en dat je een geregistreerd ConnectLife™ account hebt aangemaakt. Daarnaast is het ook belangrijk dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en met de smartphone/tablet via de app. Je vindt hieronder instructies voor het downloaden van de app, het aanmaken van een account en het verbinden met een apparaat.

 

 

Goed om te weten

Na het verbinden met het apparaat via de ConnectLife™ app is het al mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen op afstand met lage veiligheidsrisico functies zoals notificatiemeldingen en het in- en uitschakelen van het (kinder)slot. Voor het instellen en aansturen van programma’s op afstand met de app, is het nog wel nodig om de ‘Op afstand’ modus te starten. Het monitoren blijft bij vaatwassers altijd actief tenzij je dit zelf uitschakelt. Het instellen en aansturen van programma’s op afstand heeft wel een limiet en daarom moet de ‘Op afstand’ modus starten per gebruik opnieuw op het apparaat worden gestart. Natuurlijk blijft het altijd mogelijk om de programma’s handmatig aan te sturen op het apparaat

 

Staat alles gereed? Volg dan de onderstaande stappen in de video voor het starten van de ‘Op afstand’ modus:



‘Op afstand’ modus starten

  1. De verbindingsstatus hoort een wit statisch Wifi-symbool aan te geven. Dit betekent dat het apparaat verbonden is met het Wifi-netwerk en de cloud. Dit houdt ook in dat je het apparaat kunt monitoren en al deels op afstand met veiligheidsrisico functies kan bedienen.
  2. Druk op de Wifi-symbool/ Wifi-remote toets van de vaatwasser om de ‘Op afstand’ modus te starten.            Let op, bij sommige vaatwassers moet er vervolgens ook op de start/pauze toets worden gedrukt om de start  van de ‘Op afstand’ modus te bevestigen.
  3. Het Wifi-statuslampje gaat knipperen of er wordt op het display aangegeven dat de ‘Op afstand’ modus is gestart.
  4. Sluit de deur.
  5. Het apparaat staat gereed om op afstand te worden bediend met de ConnectLife™ app.

 

‘Op afstand’ modus starten deactiveren

 Als de deur niet binnen 2 minuten na de start wordt gesloten, dan wordt de start automatisch gedeactiveerd en wordt het apparaat uitgeschakeld. Als de deur na de start wel is gesloten, dan wordt de start gedeactiveerd als de deur weer wordt geopend. 

 

Let op, na het deactiveren van de ‘Op afstand’ modus starten is het nog steeds mogelijk om het apparaat te monitoren en deels te bedienen met de lage veiligheidsrisico’s functies. De rest van de ‘Op afstand’ functies zijn uitgeschakeld.

 

Op afstand’ modus volledig uitschakelen

Wil je alle ‘Op afstand’ monitor- en bedienfuncties volledig uitschakelen?

Dit kan op twee manieren: het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat of het apparaat ontkoppelen van de app.


  • Wifi-verbinding uitschakelen op het apparaat

Bij het uitschakelen van de Wifi-verbinding op het apparaat wordt de verbinding met alle gebruikers verbroken. Je kunt het apparaat nog steeds zien in de ConnectLife™ app. Dit wordt weergegeven met een verbroken Wifi-signaal symbool. Dit houdt in dat er geen signaal of data meer van het apparaat naar de app wordt gestuurd. Het is nog wel mogelijk om informatie te verkrijgen over het apparaat zoals het bekijken van de handleiding. De Wifi-verbinding kan weer gemakkelijk worden ingeschakeld. De gebruikers hoeven niet opnieuw met het apparaat te verbinden, omdat de verbinding automatisch wordt hervat.


  • Apparaat ontkoppelen van de app

Bij het ontkoppelen verbreek je de verbinding tussen het apparaat en de ConnectLife™ app. Het apparaat zal na het ontkoppelen niet meer zichtbaar zijn in de app. Je vindt hier instructies voor het ontkoppelen van apparaten.

 

Let op, als je na het ontkoppelen opnieuw met apparaten wil verbinden, dan zal je alle stappen opnieuw moeten uitvoeren voor het verbinden met de ConnectLife™ app.

 

Heb je vragen over ConnectLife™? Bel ons dan op (026) 882 1199.

 

Meer informatie

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.