Hoe maak ik een Wifi-hotspot aan (ConnectLife ™)?

Verbindings- en koppelingsproblemen kunnen verschillende oorzaken hebben. Daarom is het belangrijk dat je eerst nagaat of dit aan de (thuis) Wifi-netwerkverbinding ligt. Dit kan getest worden door het aanmaken van een Wifi-hotspot. Met een hotspot is het mogelijk om het mobiele datanetwerk van een smartphone met andere apparaten zoals smartphones, tablets of computers te delen. Het is ook mogelijk om een Connectlife apparaat hieraan te koppelen.

 

Goed om te weten

  • Vereist: Een sterk mobiel netwerksignaal. Een zwak mobiel netwerksignaal kan namelijk ook zorgen voor een zwak hotspotsignaal.
  • Bij sommige mobiele providers is het gebruikmaken van een Wifi-hotspot beperkt of worden er extra kosten in rekening gebracht. Neem hiervoor contact op met de provider. 


Je vindt hieronder de instructies voor het aanmaken van een Wifi-hotspot:

 

iOS

  1. Open de instellingen van je telefoon.
  2. Ga naar Persoonlijke hotspot.
  3. Sleep de Anderen mogen verbinden functie aan. Het wachtwoord staat hier ook bij vermeld.
  4. Koppel het ConnectLife apparaat aan het aangemaakte netwerk van de Wifi hotspot door deze te selecteren en het wachtwoord in te voeren in de ConnectLife™ app. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van apparaten met ConnectLife™.
  5. Wanneer je een apparaat met een persoonlijke hotspot verbindt, wordt de statusbalk blauw en toont deze hoeveel apparaten er verbonden zijn.

 



Android

  1. Open de Instellingen van je telefoon.
  2. Ga naar Verbindingen of gebruik de zoekfunctie en zoek op (Mobiele Hotspot)
  3. Selecteer Netwerk en internet.
  4. Druk op (Mobiele) Hotspot en tethering
  5. Zet de Wifi hotspot aan. Tik op de Wifi-hotspot als je een hotspot-instelling wilt bekijken of wijzigen, zoals de naam of het wachtwoord.
  6. Koppel het ConnectLife apparaat aan het aangemaakte netwerk van de Wifi-hotspot door deze te selecteren en het wachtwoord in te voeren in de ConnectLife™ app. Zie hier instructies voor het verbinden en koppelen van apparaten met ConnectLife™.

 

Let op, de plaatsing en de stappen van de instellingen kunnen per android apparaat verschillen.

 

Is het gelukt om het apparaat te verbinden met de hotspot?

Is het antwoord 'Ja', ga dan verder bij Netwerkproblemen.
Is het antwoord 'Nee', ga dan verder bij Cloudproblemen.


Let op, Schakel de wifi hotspot weer uit en ontkoppel het toestel van het aangemaakte netwerk van de Wifi-hotspot. Als de Wifi-hotspot aan blijft staan en/of het toestel met dit tijdelijke netwerk gekoppeld blijft, dan kan jouw bundel opraken en/of extra kosten bij de provider in rekening worden gebracht. Zie de onderstaande toelichting voor meer informatie


Netwerkproblemen  
Met een zwak of geen een Wifi-netwerksignaal is het niet mogelijk om apparaten via de ConnectLife™ app te koppelen. Je kunt Wifi-netwerkproblemen herkennen aan de onderstaande gevallen:

  • Een knipperend of geen zichtbare Wifi-symbool in de display van het apparaat.
  • Een doorgestreept Wifi-netwerksymbool bij Apparaten in het menu van de ConnectLife™ app. Dit kan voorkomen nadat het toestel verbonden en gekoppeld is en houdt in dat er geen actieve verbinding meer is.

 

Volg de onderstaande stappen voor het oplossen van Wifi-netwerkproblemen en probeer het toestel opnieuw met het thuis Wifi-netwerk te verbinden:

  • Controleer of het SSID (netwerknaam) en wachtwoord klopt en goed is ingevuld.
  • Let op hoofdletters en spaties en controleer of autocorrect de invoer niet heeft aangepast.
  • Controleer of de beveiliging goed is ingevuld. Meestal is dit WPA2.

 

Houden de Wifi-netwerkproblemen nog aan? Neem dan contact op met de provider.

 

Cloudproblemen
Cloud problemen kunnen op de volgende momenten ontstaan:

  • Tijdens het verbinden en koppelen van apparaten
  • Na het verbinden en koppelen van apparaten

    • Tijdens het verbinden en koppelen
      Het kan tijdens het verbinden en koppelen voorkomen dat de ConnectLife™ app de QR-Code of de AUID-code niet herkent waardoor het toestel niet in de cloud kan worden geregistreerd. Het is niet mogelijk om het toestel met je ConnectLife™ account te koppelen als het toestel niet is verbonden met de cloud.

    • Na het verbinden en koppelen van apparaten
      Andere cloud problemen kunnen ook voorkomen na het verbinden en koppelen van een apparaat bijvoorbeeld als het aansturen van programma’s en het wijzigen van apparaat instellingen niet meer lukken. 


Neem in beide gevallen van cloudproblemen contact met ons op en houd het typeplaatje van het toestel bij de hand, zodat je sneller geholpen kunt worden.

 

 

Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.